Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Zadania i role pedagoga specjalnego związane ze zwiększeniem dostępności i podnoszeniem jakości udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego
- Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli pracujących z dziećmi z SPE w szkołach ogólnodostępnych
- Nowe, aktualne rozwiązania prawne dotyczące organizacji i realizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w roku szkolnym 2023/2024
- Gamifikacja – efektywna metoda pracy i budowania motywacji uczniów ze SPE, w tym uczniów z zespołem Aspergera
- Jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia rewalidacyjne, w tym inspiracje z wykorzystaniem TIK?
- Sprawdziany – w jaki sposób konstruować pytania dostępne/zrozumiałe dla każdego ucznia?
- Uczeń ze spektrum autyzmu niezgrany sensorycznie – diagnoza i terapia z wykorzystaniem metody Delacato
- Koncentracja wymaga uwagi – ćwiczenia i zabawy dla uczniów z ADHD, spektrum autyzmu oraz zaburzeniami integracji sensorycznej
- Udostępnianie kanonu i założeń edukacji klasycznej w modelu UDL, w tym z wykorzystaniem zasad prostego języka
- Indywidualnie oraz z grupą – jak pracować z uczniem z SPE?
- Baśń jako narzędzie biblioterapii w pracy rewalidacyjnej
- Zachowania agresywne uczniów szkół podstawowych, ich uwarunkowania, formy przejawiania i sposoby zapobiegania
- IPET, WOPFU bez tajemnic, czyli jak nie zagubić się w dokumentacji ucznia z SPE?
- Nowy model WWR skoncentrowany na rodzinie – kluczowe założenia, w tym zadania specjalistów
- Narzędzia do opracowania programów wsparcia dzieci ze SPE, w tym WWR – Ekomapa i Wywiad oparty na rutynach
- Jakie problemy ucznia w nauce matematyki mogą wskazywać na dyskalkulię?
- Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci ze spektrum autyzmu i innymi SPE – rozwiązania praktyczne?