Rodzaj formy:
Adresat:
Sieć współpracy i samokształcenia
Pedagodzy specjalni oraz inni specjaliści, nauczyciele współorganizujący proces kształcenia
Treści:
- Analiza aktualnych kierunków polityki oświatowej państwa z perspektywy ich ujęcia w własnym planie pracy na rok szkolny 2025/2026 oraz sposoby dokumentowania.
- Zmiany oraz nowości dotyczące pracy specjalistów, w tym pedagogów specjalnych w nowym roku szkolnym 2025/2026.
- Aktualizacja zadań i obowiązków specjalistów.
- Nowa perspektywa spojrzenia na diagnozę uczniów ze SPE, czyli ocena funkcjonalna, jej kluczowe założenia, narzędzia oraz sposób dokumentowania.
- Możliwości wykorzystania wyników oceny funkcjonalnej w kontekście podnoszenia dostępności procesu edukacyjnego dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej.
- Monitorowanie zmian wprowadzanych w ciągu roku szkolnego 2025/2026 i na bieżąco uaktualnianie ich w Banku informacji.
Liczba spotkań:
Całkowity koszt udziału w sieci:
Prowadzący:
Realizacja;
Termin rozpoczęcia:
3
Forma bezpłatna
dr Violetta Florkiewicz
Platforma Teams i Platforma Moodle
I semestr