Język polski
- Narzędziownik polonisty uczącego w klasach IV – VI
- Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa – sieć współpracy nauczycieli języka polskiego
- Animacja teatralna w procesie dydaktycznym i wychowawczym – praca z formą, treścią i tworzywem
- „Myślenie nie boli” – jak rozwijać u uczniów umiejętności wnioskowania i krytycznego myślenia
- „Narzędziownik ósmoklasisty” – jak budować pewność egzaminacyjną ucznia
- „Dialogi na cztery nogi” czyli jak współczesność może „rozmawiać” ze światem przedstawionym w lekturach szkolnych
- Egzaminacyjna studniówka – czyli 100 zadań na 100 dni przed egzaminem ósmoklasisty
- Wokół motywów i bohaterów literackich – na co warto zwrócić uwagę przed egzaminem ósmoklasisty
- Jak rozprawić się z rozprawką? – czyli o uczeniu rozprawki krok po kroku
- Sztuka notowania – rodzaje notatek i możliwości ich wykorzystania na lekcjach języka polskiego
- Polonistyczne iskierki – jak pobudzić „apetyt” ucznia na uczenie się?
- Polonistyczne ścieżki do sukcesu egzaminacyjnego – rekomendacje do pracy dydaktycznej po egzaminie ósmoklasisty 2022
- Wypowiedź argumentacyjna, czyli w jaki sposób przygotować uczniów do samodzielnego i krytycznego myślenia
- Język polski na maturze 2023 – wskazówki do pracy z uczniami
- Przygotowanie ucznia na lekcjach języka polskiego do odbioru (i tworzenia) publicystyki
- Matura z języka polskiego 2023 (nauczyciel w obliczu zmiany)
- Dajemy moc naszym uczniom – (nie) trudny egzamin ósmoklasisty
- Czy „Biblia dawno (…) przestała być bestsellerem”? – czyli bohaterowie, motywy i wartości biblijne wokół nas
- Ślady kultury antycznej we współczesnym świecie – czyli bohaterowie, motywy i wartości mityczne wokół nas
- Opis dzieła sztuki – ćwiczenia redakcyjne (klasa VI/VII)
- Grupa podmiotu i grupa orzeczenia – nazywamy części zdania (klasa VI/VII)
- Inscenizujemy „Świteziankę” Adama Mickiewicza (klasa VII)
- Jak zapomnieć o nieszczęściu? – Tren VII Jana Kochanowskiego (klasa VII)
- „Twoje dane – Twoja sprawa” – o ochronie danych osobowych dla ucznia
- Przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty
- Polonistyczne refleksje o pracy z uczniami w klasach IV-VI
- „Scenariusze półwariackie”, czyli jak uczyć poezji?
- „Polonistyczne innowacje pedagogiczne – bank pomysłów”
- Ortografia w klasach I-III. Jak pracować z uczniem dla którego ortografia jest trudna?.
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych u dzieci w klasach I-III.
- Jak w ciekawy sposób omawiać lektury szkolne? (klasy I-III)
- Dzień Pustej Klasy- lekcje w plenerze.
- Cztery pory roku – proste sposoby na dekoracje w klasie i uroczystości szkolne.
- Patroni roku 2023