Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Sieć współpracy pedagogów specjalnych (zatrudnionych na nowym stanowisku w przedszkolu/szkole) i innych specjalistów – podstawy prawne, zadania, dokumentacja
- Gamifikacja – efektywna metoda pracy i budowania motywacji uczniów ze SPE, w tym uczniów z zespołem Aspergera
- Koncentracja wymaga uwagi – ćwiczenia i zabawy dla uczniów z ADHD, spektrum autyzmu oraz zaburzeniami integracji sensorycznej
- Nowe rozwiązania prawne dotyczące organizacji kształcenia specjalnego oraz pomocy psychologiczno – pedagogicznej w roku szkolnym 2022 2023
- „Nauka w podskokach” – zabawy i gry ruchowe, jako sposób włączenia każdego ucznia do aktywnej pracy na lekcji
- Ocena efektywności realizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej – aktualne rozwiązania prawne i dokumentowanie
- Uczeń ze spektrum autyzmu niezgrany sensorycznie – diagnoza i terapia z wykorzystaniem metody Delacato
- Indywidualizacji w 10 polach aktywności w pracy z uczniem ze SPE, w tym z wykorzystaniem IT
- Alternatywne metody komunikacji – PCS, SPPE oraz nowoczesne technologie – aplikacje, komunikatory Go Talk, TIM – Things w pracy z uczniem o SPE, w tym ze spektrum autyzmu
- Wykorzystanie „Metody skryptów” w pracy z dziećmi ze SPE, w tym ze spektrum autyzmu, zaburzoną koncentracją uwagi, niskim poziomem znajomości języka polskiego, problemami z planowaniem i organizacją pracy
- Nowe rozporządzenia MEiN dotyczące zmian w organizacji procesu edukacyjnego uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię PPP
- Jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia rewalidacyjne, w tym inspiracje z wykorzystaniem TIK?
- Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci ze spektrum autyzmu i innymi SPE – rozwiązania praktyczne?
- Wykorzystanie aplikacji – Flipgrid, Vocaroo, Friendly, Pszczółka, “Przyjazne aplikacje” w edukacji uczniów ze SPE, w tym ze spektrum autyzmu
- Nowy specjalista w szkole – pedagog specjalny (rola, zadania, kwalifikacje, rozwiązania prawne)
- Wpływa zaburzeń modulacji sensorycznej na koncentrację uwagi – wskazówki diagnostyczne i terapeutyczne
- Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej; wykorzystanie aplikacji mobilnych w procesie dydaktycznym