mgr Ewa Ruszkowska
tel. 43 822 36 91 nr wewnętrzny 208
eruszkowska@cresieradz.edu.pl
Z wykształcenia jestem pedagogiem. W obszarze moich zainteresowań zawodowych pozostają relacje oraz umiejętności społeczne i profesjonalne nauczycieli i pedagogów. Chcę Ich wspierać w pracy i rozwoju zawodowym tak, by czuli satysfakcję z podejmowanych działań. Realizowana problematyka szkoleń: Kierowanie zespołem, grupą, budowanie autorytetu nauczyciela, diagnoza pedagogiczna w szkole i placówce, rozwiązywanie konfliktów, problemów wychowawczych, rozwijanie umiejętności profesjonalnych nauczycieli, profilaktyka uzależnień (instruktor metody Szkolna Interwencja Profilaktyczna).
Szkolenia rad pedagogicznych:
- W trosce o dobrostan – zarządzanie energią życiową (poziom fizyczny, intelektualny, emocjonalny i duchowy) jako profilaktyka zdrowotna i remedium na codzienny stres
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – dydaktyczno – wychowawcze działania dające MOC dziecku z rodziny dysfunkcyjnej
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – dziecko wysoko wrażliwe i jego potrzeby rozwojowe (on-line)
Prowadzone Szkolenia:
- Dramaty wokół praw człowieka
- Nauczyciele z pasją – sieć współpracy nauczycieli humanistów
- Śladami historii regionu: Odkrywanie spuścizny kulturowej i dziedzictwa lokalnego
- Pedagodzy szkolni – edycja VIII
- Rozwój osobisty nauczyciela. Strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów
- Nie od razu, ale każdego dnia – asertywność w pracy nauczyciela. Zachowania budujące autorytet i relacje służące pracy
- Stres? Daję radę! O tym, jak uczyć uczniów radzenia sobie ze stresem
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – strategie i pomysły służące rozwiązywaniu konfliktów szkolnych
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży. Wykorzystanie kart metaforycznych w pracy dydaktycznej i wychowawczej
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży poprzez rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych uczniów
- Mediacje uczniowskie – by wygrały obie strony
- Rozwijanie odporności psychicznej dzieci i młodzieży – zadania szkoły i rodziny
- Takie dziecko też jest w szkole – dziecko wysoko wrażliwe i jego potrzeby rozwojowe
- Jak sprawić, by uczeń polubił uczenie się i miał szansę na edukacyjny sukces?