Jak rozprawić się z rozprawką? – czyli o uczeniu rozprawki krok po kroku
Rodzaj formy: Adresat: Seminarium Nauczyciele języka polskiego w szkołach podstawowych Treści: Ćwiczenia wprowadzające wypowiedź argumentacyjną.Podstawowe pojęcia „rozprawkowe” (teza, hipoteza, argument,...
Czytaj dalej
Wokół motywów i bohaterów literackich – na co warto zwrócić uwagę przed egzaminem ósmoklasisty
Rodzaj formy: Adresat: Seminarium Nauczyciele języka polskiego w szkołach podstawowych Treści: Bohaterowie literaccy – podobieństwa i różnice, wspólnota losów i...
Czytaj dalej
Egzaminacyjna studniówka – czyli 100 zadań na 100 dni przed egzaminem ósmoklasisty
Rodzaj formy: Adresat: Seminarium Nauczyciele języka polskiego w szkołach podstawowych Treści: Wymagania egzaminacyjne i ich przełożenie na różne typy zadań...
Czytaj dalej
„Dialogi na cztery nogi” czyli jak współczesność może „rozmawiać” ze światem przedstawionym w lekturach szkolnych
Rodzaj formy: Adresat: Warsztaty metodyczne Nauczyciele języka polskiego w szkołach podstawowych Treści: Korespondencja różnych tekstów kultury – lektury szkolne i...
Czytaj dalej
„Narzędziownik ósmoklasisty” – jak budować pewność egzaminacyjną ucznia
Rodzaj formy: Adresat: Warsztaty metodyczne Nauczyciele języka polskiego w szkołach podstawowych Treści: Co i jak jest sprawdzane na egzaminie –...
Czytaj dalej