„Ocenianie ma wielką moc” – co w procesie oceniania przeszkadza, a co służy wspieraniu dobrostanu dzieci i młodzieży
Psychologiczne aspekty oceniania. Ocena a stopień szkolny. Wartość informacyjna i motywacyjna oceniania. Wymagania edukacyjne i ich miejsce w ocenianiu osiągnięć...
Czytaj dalej
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – dziecko wysoko wrażliwe i jego potrzeby rozwojowe (on-line)
Czym jest wysoka wrażliwość i jakie są cechy opisują dziecko wysoko wrażliwe? Po co identyfikować dzieci wysoko wrażliwe w systemie...
Czytaj dalej
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – dydaktyczno – wychowawcze działania dające MOC dziecku z rodziny dysfunkcyjnej
Cechy zdrowej rodziny i konstruktywnego dorosłego oraz zadania wychowawcze a pojęcie dobrostanu. Gdy brak rodzinnego wsparcia dla dziecka - role...
Czytaj dalej
Odżywianie dla zdrowia, czyli edukacja prozdrowotna dla ucznia, nauczyciela i rodzica
Znaczenie odżywiania dla rozwoju intelektualnego i społecznego człowieka. Zasady prawidłowego odżywiania a złe nawyki żywieniowe. Co to znaczy zdrowa żywność?...
Czytaj dalej
Edukacja prozdrowotna w szkole, czyli dlaczego i jak kształtować zachowania służące zdrowiu?
Poszerzenie wiedzy z zakresu zależności pomiędzy odżywianiem a efektywniejszym uczeniem się oraz wpływu aktywności fizycznej na pracę mózgu. Przykłady działań,...
Czytaj dalej