Jak efektywnie rozmawiać i wspierać rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Cele dobrej współpracy z rodzicami. Etapy i strategie współpracy z rodzicami. Możliwe przyczyny i skutki budowania „murów i mostów” w...
Czytaj dalej
Szkoła (przedszkole) ogólnodostępna/ogólnodostępne przyjazna wszystkim dzieciom – czyli jak wspierać rozwój dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Potrzeby uczniów/wychowanków ze SPE. Organizacja kształcenia specjalnego uczniów/wychowanków, w tym zajęć rewalidacyjnych, pomocy psychologiczno – pedagogicznej, zajęć rozwijających zainteresowania i...
Czytaj dalej
Praca z klasą zróżnicowaną- uniwersalne projektowanie lekcji
Uniwersalne projektowanie uczenia się aspektem służącym poprawie i optymalizacji nauczania i uczenia się dla wszystkich uczniów. Systemy neurokognitywne odpowiedzialne za...
Czytaj dalej
Ocenianie wspierające ucznia w uczeniu się
Ocenianie procesem ukierunkowanym na rozwój. Ocenianie, które nie etykietuje uczniów i nie niesie dla nich negatywnych konsekwencji. Udzielanie informacji zwrotnej...
Czytaj dalej
Neurodydaktyka- czyli kiedy z przyjemnością i skutecznie się uczymy ?
Koncepcje neuropedagogiki i jej zastosowania. Jak uczy się mózg i co z tego wynika do planowania procesu uczenia się? Błędy...
Czytaj dalej