Sieć współpracy pedagogów specjalnych i innych specjalistów – Rola i zadania pedagoga specjalnego w budowaniu efektywnej pracy z zespołem zróżnicowanym

Rodzaj formy:

Adresat:

Sieć współpracy i samokształcenia

Pedagodzy specjalni oraz inni specjaliści, nauczyciele współorganizujący proces kształcenia

Zagadnienia do realizacji:

  • Opracowanie planu pracy pedagoga specjalnego na rok szkolny 2024 – 2025 w oparciu o aktualne przepisy prawa oświatowego, kierunki polityki oświatowej państwa, plan pracy placówki w zakresie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i zalecenia dyrektora oraz zapoznanie z nowymi rozwiązaniami prawnymi, dotyczącymi oczekiwań w stosunku do osób zatrudnionych na stanowisku pedagoga specjalnego.
  • Zadania dla pedagogów specjalnych oraz innych specjalistów w kontekście opracowania rozwiązań mających na celu objęcie dostosowaniem wszystkich czterech obszarów procesu edukacyjnego uczniów posiadających orzeczenie lub opinię z poradni psychologiczno – pedagogicznej.
  • Wypracowanie standardów dotyczących dokumentowania wykorzystywanych w placówce sposobów dostosowania procesu edukacyjnego dla uczniów ze SPE, w sytuacji konieczności ich udostępnienia podmiotom zewnętrznym, tj. (rodzicom, przedstawicielom KO, poradniom, CKE oraz innym instytucjom udzielającym wsparcia uczniowi oraz jego rodzinie) – zbiór praktycznych rozwiązań.

Liczba spotkań:

Koszt:

Prowadzący:

Realizacja:

Termin rozpoczęcia:

3

Forma bezpłatna

dr Violetta Florkiewicz

blended learning: platforma Moodle, Sieradz

I semestr

W celu zapisania się na kurs wypełnij poniższy formularz