Innowacja pedagogiczna – nie taki diabeł straszny. Jak wdrażać działania innowacyjne w szkole/placówce?
Innowacje pedagogiczne – przepisy prawa, rodzaje innowacji, procedury szkolne, dokumentowanie działań innowacyjnych. Innowacja jako odpowiedź na potrzeby uczniów/wychowanków i szkoły/placówki...
Czytaj dalej
W drodze do zgodności teorii oceniania z praktyką szkolną. Warunki sposoby oceniania – zapisy statutu szkoły w kontekście przepisów prawa i teorii oceniania
Warunki i sposoby oceniania w przepisach prawa oświatowego. Realizacja przepisów prawa oświatowego w praktyce szkolnej – działania nauczycieli w zakresie...
Czytaj dalej
Domowe laboratorium, czyli doświadczenie przyrodnicze w przedszkolu
Przedstawienie metody badawczej oraz potencjału dydaktycznego produktów łatwo dostępnych w domu i w przedszkolu. Przykłady doświadczeń, które wyjaśniają zjawiska przyrodnicze...
Czytaj dalej
Wewnątrzszkolne ocenianie uczniów
Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie w świetle przepisów prawa oświatowego. Wymagania edukacyjne – sposoby formułowania, dostosowanie wymagań. Prowadzenie dokumentacji i obowiązki...
Czytaj dalej
Gdy proste staje się trudne, czyli jak pracować z dzisiejszym uczniem i jak go oceniać?
Przedstawienie metod i sposobów pracy uwzględniających możliwości i potrzeby uczniów w procesie dydaktycznym. Rola i sposoby oceniania. Elementy oceniania kształtującego...
Czytaj dalej