dr Violetta Florkiewicz
tel. 43 822 36 91 nr wewnętrzny 212
vflorkiewicz@cresieradz.edu.pl
Nauczyciel konsultant – obszar kompetencji
- organizacja i realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów:
- z różnymi rodzajami niepełnosprawności (tj. autyzm, niepełnosprawność intelektualna),
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami mowy,
- promocja zdrowia (koordynator Regionalnej Sieci Szkół Promujących Zdrowie).
Zainteresowania: neurodydaktyka, e – learning.
Szkolenia rad pedagogicznych
Prowadzone Szkolenia:
- Kluczowe, aktualne informacje dotyczące organizacji pracy z uczniem posiadającym orzeczenie lub opinię PPP w nowym roku szkolnym
- Doradztwo zawodowe w szkole podstawowej – organizacja, dokumentacja i realizacja
- Sieć współpracy pedagogów specjalnych i innych specjalistów – Rola i zadania pedagoga specjalnego w budowaniu efektywnej pracy z zespołem zróżnicowanym
- Sieć współpracy nauczycieli pracujących z osobami ze spektrum autyzmu – Kiedy w mojej klasie pojawia się uczeń ze spektrum autyzmu – zadania, problemy i sposoby ich rozwiązania?
- Skuteczne strategie dostosowania procesu edukacyjnego we wszystkich obszarach, w tym wymagań edukacyjnych, oceniania, organizacji pracy pod kątem zróżnicowanych potrzeb i możliwości naszych uczniów
- Wykorzystanie metody ETR w pracy z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i rozumieniu czytanego tekstu, w tym z głęboką dysleksją, ADHD, niepełnosprawnością intelektualną, afazją oraz innymi SPE
- Najnowsze rozwiązania prawne dotyczące organizacji i dokumentowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz kształcenia specjalnego w roku szkolnym 2024/2025
- Jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia rewalidacyjne, w tym inspiracje z wykorzystaniem TIK?
- Gamifikacja – efektywna metoda pracy i budowania motywacji uczniów ze SPE, w tym uczniów z zespołem Aspergera
- Uczeń ze spektrum autyzmu niezgrany sensorycznie – diagnoza i terapia z wykorzystaniem metody Delacato
- Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci ze spektrum autyzmu i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
- Nauczyciel współorganizujący kształcenie – zadania, sposób ich wdrażania do praktyki oraz dokumentowanie w świetle aktualnych przepisów prawa oświatowego
- Nowy model WWR skoncentrowany na rodzinie – kluczowe założenia, w tym zadania pedagoga specjalnego i innych specjalistów
- Obowiązkowa dokumentacja dotycząca pracy pedagoga specjalnego oraz innych specjalistów, w tym prowadzenia zajęć z pomocy psychologiczno – pedagogicznej, zajęć rewalidacyjnych oraz sposób jej przygotowania w świetle najnowszych przepisów prawa oświatowego
- Jak przygotować dziecko do samodzielności – najważniejsze działania z perspektywy neurobiologii?
- Narzędzia do opracowania programów współpracy z rodzicami dzieci ze SPE, w tym Ekomapa i Wywiad oparty na rutynach (RBI)
- Odkrywamy sekrety pracy mózgu uwarunkowane zachowaniami prozdrowotnymi