Profil nauczyciela edukacji włączającej
Obszary kompetencji nauczyciela wg. Europejskiej Agencji Rozwoju Edukacji Uczniów ze Szczególnymi Potrzebami: docenianie różnorodności uczniów, wspieranie wszystkich uczniów, nastawienie na...
Czytaj dalej
Praca z klasą zróżnicowaną – uniwersalne projektowanie lekcji
Uniwersalne projektowanie uczenia się aspektem służącym poprawie i optymalizacji nauczaniai uczenia się dla wszystkich uczniów. Systemy neurokognitywne odpowiedzialne za proces...
Czytaj dalej
Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – praktyczne rozwiązania
Podstawy prawne oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Analiza wymagań edukacyjnych oraz przykładowych programów nauczania dostosowanychdo indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia....
Czytaj dalej
Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci ze spektrum autyzmu i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu lub innymi SPE. Analiza zaburzeń modulacji sensorycznej pod kątem ich wpływu na zachowanie dziecka –...
Czytaj dalej
Efektywna komunikacja z rodzicami
Kształtowanie w pracy wychowawców i nauczycieli efektywnej komunikacji z rodzicem/opiekunem prawnym ucznia. Poznanie głównych elementów efektywnej komunikacji. Prezentacja przykładów i...
Czytaj dalej