Ocenianie zachowania – czym być powinno?
Czego i kogo uczy ocena zachowania? Wymierność kryteriów oceny zachowania. Sens i znaczenie oceny zachowania. Wymiar etyczny oceny zachowania. Punktowa...
Czytaj dalej
Ocenianie wspierające ucznia w uczeniu się
Ocenianie procesem ukierunkowanym na rozwój. Ocenianie, które nie etykietuje uczniów i nie niesie dla nich negatywnych konsekwencji. Udzielanie informacji zwrotnej...
Czytaj dalej
Motywująca informacja zwrotna i narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela
Wpływ informacji zwrotnej na samoocenę ucznia i motywację do uczenia się. Umiejętność formułowania informacji zwrotnej zależnej od kontekstu. Wykorzystanie wybranych...
Czytaj dalej
Profil nauczyciela edukacji włączającej
Obszary kompetencji nauczyciela wg. Europejskiej Agencji Rozwoju Edukacji Uczniów ze Szczególnymi Potrzebami: docenianie różnorodności uczniów, wspieranie wszystkich uczniów, nastawienie na...
Czytaj dalej
Praca z klasą zróżnicowaną – uniwersalne projektowanie lekcji
Uniwersalne projektowanie uczenia się aspektem służącym poprawie i optymalizacji nauczaniai uczenia się dla wszystkich uczniów. Systemy neurokognitywne odpowiedzialne za proces...
Czytaj dalej