
mgr Olgierd Neyman
tel. 43 822 36 91 nr wewnętrzny 205
oneyman@cresieradz.edu.pl
Jestem nauczycielem języka polskiego i wiedzy o kulturze z wieloletnim stażem przy tablicach szkoły podstawowej i ponadgimnazjalnej.
Od 1999 roku pracuję również jako edukator zorientowany na wieloaspektowe wspieranie organizacji procesu dydaktycznego; zainteresowany pomiarem dydaktycznym, ewaluacją oraz rozwojem zawodowym nauczycieli.
W obszarze moich aktywności niezmiennie pozostają edukacja humanistyczna i europejska. Jako absolwent Międzynarodowej Szkoły Badań Holocaustu w Izraelu i stypendysta Departamentu Stanu USA wspieram w regionie program Zachować Pamięć.
Ale przede wszystkim rozwija i wzmacnia mnie pasja niestrudzonego rowerowego obieżyświata, wrażliwego na zrównoważony rozwój – ciekawego ludzi i świata, ceniącego intelektualną niezależność..
szkolenia rad pedagogicznych
- Podstawy skutecznej organizacji i zarządzania zespołem klasowym
- Rodzice w szkole – jak budować relacje, wspierać i reagować?
- Organizacja i realizacja procesu dydaktycznego – źródła motywacji uczniów oraz inspiracji nauczycieli
- Funkcjonalna diagnoza pracy szkoły w formie PROFILU
- Prawne i organizacyjne podstawy bezpieczeństwa w pracy nauczycieli
Prowadzone Szkolenia:
- Kurs na kierownika wypoczynku
- Kurs na wychowawcę wypoczynku
- Strategie wdrażania kierunków polityki oświatowej państwa
- Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa – sieć współpracy nauczycieli języka polskiego
- Animacja teatralna w procesie dydaktycznym i wychowawczym – praca z formą, treścią i tworzywem
- Język polski na maturze 2023 – wskazówki do pracy z uczniami
- Wypowiedź argumentacyjna, czyli w jaki sposób przygotować uczniów do samodzielnego i krytycznego myślenia
- Przygotowanie ucznia na lekcjach języka polskiego do odbioru (i tworzenia) publicystyki
- Matura z języka polskiego 2023 (nauczyciel w obliczu zmiany)
- Współpraca nauczyciela i szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Budowanie relacji win-win
- Turystyka i krajoznawstwo – dydaktyczne i wychowawcze wykorzystanie zasobów
- Kształtowanie dobrych nawyków nastolatków (kultura, zdrowie, postawy)
- Jak odwieść uczniów od nudy i poczucia beznadziei? Pasja, inspirowanie kreatywności, autorytet nauczyciela