Znaczenie oceny funkcjonalnej w praktyce edukacyjnej
Ocena funkcjonalna – cele, założenia. Założenia modelu biopsychospołecznego. Czynniki intrapersonalne i środowiskowe w ocenie opisowej, analiza i ocena kontekstu uczenia...
Czytaj dalej
Edukacja włączająca jako czynnik sukcesu edukacyjnego wszystkich uczniów
Założenia edukacji włączającej – dostępność dla każdej osoby uczącej się.Korzyści płynące z edukacji włączającej.Wymiary dostępu edukacji.Zadania nauczycieli i specjalistów we...
Czytaj dalej
Motywująca informacja zwrotna i narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela
Wpływ informacji zwrotnej na samoocenę ucznia i motywację do uczenia się.Umiejętność formułowania informacji zwrotnej, zależnej od kontekstu.Wykorzystanie wybranych narzędzi coachingowych...
Czytaj dalej
Jak wspierać uczniów w uczeniu się?
Cechy nowoczesnego procesu kształcenia.Proces uczenia się w świetle neurodydaktyki.Udzielanie informacji zwrotnej modele FUKO, GOLD, SPINKA.Metody nauczania sprzyjające uczeniu się –...
Czytaj dalej
Tutoring szkolny – budowanie relacji i współpracy w zespole klasowym
Formy tutoringu szkolnego: wychowawczo-rozwojowy, rozwojowy, dydaktyczny.Etapy tutoringu. Proces dialogu wg. Piageta.Tutorial – rozmowa tutorska. Zasady tutorialu. Tok rozmowy w tutorialu...
Czytaj dalej